W czternastym odcinku podcastu rozmawiamy o mechanical sympathy. Omawiamy co to takiego ta sympatia człowieka/developera do maszyny i czy każdemu to do szczęścia potrzebne. Zastanawiamy się czy programista JS musi wiedzieć co w CPU piszczy i czy dokłada znajomość sprzętu nie skończy się hackami i nieczytelnym kodem. Końcówka odrobinę nostalgiczna.
Linki:
Review silników do gier – http://fabiensanglard.net/
System dla policji – https://medium.freecodecamp.org/how-i-replicated-an-86-million-project-in-57-lines-of-code-277031330ee9, https://medium.com/@ryanfb/how-i-failed-to-replicate-an-86-million-project-in-1-line-of-code-615048a1f9d0
TED – https://www.youtube.com/watch?v=8S0FDjFBj8o
The Vanishing of Milliseconds – https://medium.com/@TheIneQuation/the-vanishing-of-milliseconds-dfe7572d9856
Za szybko – http://www.90percentofeverything.com/2010/12/16/adding-delays-to-increase-perceived-value-does-it-work/
Fast inverse square root – https://en.wikipedia.org/wiki/Fast_inverse_square_root
Retro Game Mechanics Explained – https://www.youtube.com/channel/UCwRqWnW5ZkVaP_lZF7caZ-g
Programowanie w mario – https://www.youtube.com/watch?v=hB6eY73sLV0
7 odpowiedzi na “Ten w którym rozmawiamy o mechanical sympathy – OstraPiła #14”
Kojarzy mi się program o nazwie Teleport Pro do zasysania całych witryn. W tamtych czasach wdzwaniałem się pod 0202122 i cieszyłem się jak dziecko ściągając i czytając różne grupy dyskusyjne. Ech… sentyment pozostał 🙂 Pozdrawiam Was i dziękuję za super podcasty 🙂
O kurde, a może jednak to ten? Może to było teleport PRO a nie HTTrack.
O! Teleport Pro na pewno kojarzę. Te kuleczki coś mi się pamiętają. I kurcze teraz nie wiem czy bardziej ten czy bardziej Black Widow. Coś czuję, że oba mi zapadły w pamięć i już będzie trudno osądzić który to „ten” program.
myślę, że nie będę w stanie zawyrokować, który to program (ten czy BlackWidow) więc @Emilios8 – wybierz temat odcinka 🙂
To chyba trochę jest tak jak z samochodami. Nie musimy być mechanikami ale dobrze jest prócz umiejętności poruszania się nim, wiedzieć podstawy takie jak zmiana żarówki, dolanie oleju albo co ważniejsze, że dodając gazu zużywamy więcej paliwa – tworząc obiekty alokujemy pamięć. Nie wiem ile jej tam zużyłem ale mam świadomość, że ją tknąłem.
Trochę tak, jasne że można jeździć samochodem i w ogóle nie mieć świadomości o oleju czy benzynie. Można także wiedzieć, że czasami naciśnięcie gazu spowoduje, że w ostatecznym rozrachunku zużyje się mniej paliwa.
Podobnie z programowanie, może pisać i próbować aż się uda, a można się także trochę postarać i pisać lepszy kod. Moim zdaniem to zależy od tego co potrzeba, ile masz czasu i co chcesz osiągnąć.
Też korzystałem z TeleportPro 😀